ФАЪОЛИЯТИ ТАЪЛИМӢ- ТАҲҚИҚОТӢ ДАР ТАҲҚИҚОТИ ПСИХОЛОГӢ-ПЕДАГОГӢ: МУШКИЛОТИ ТАШКИЛ

ФайлНомСабт карда шуд
Download this file (Шерматов Ш.М..pdf)Шерматов Ш.М.ФАЪОЛИЯТИ ТАЪЛИМӢ- ТАҲҚИҚОТӢ ДАР ТАҲҚИҚОТИ ПСИХОЛОГӢ-ПЕДАГОГӢ: МУШКИЛОТИ ТАШКИЛ3

 


МУАЛЛИФ: Шерматов Шавкат Мамадҷонович, мудири кафедраи методикаи таълими физикаи МДТ “ДДХ ба номи акад. Б. Ғафуров” (Тоҷикистон, Хуҷанд)

РАҚАМИ ЖУРНАЛ: 2(79).     СОЛИ БАРОРИШ: 2024.     ЗАБОНИ МАҚОЛА: русӣ

ЧАКИДА

Дар мақола таҳлили муфассали фаъолияти таълимӣ ва таҳқиқотӣ дар таҳқиқоти педагогӣ оварда шудааст. Муаллиф изҳор медорад, ки дар педагогика усули омӯзиши таҳқиқотӣ аз қадим истифода мешавад ва омӯзиш тавассути кори мустақил, ки ҳадафи он кашфи донишҳои нав аст, решаҳои худро аз давраҳои қадим аз "суҳбатҳои сократӣ" мегирад. Муаллиф чунин мешуморад, ки маҳз Сократ аввалин шуда пешниҳод кард, ки ба шогирдон на дар шакли тайёр, балки ҳамчун маҳсули фаъолияти маърифатии худ бояд дониш дода шавад. Ин усулро Аристотел, Платон ва дигар олимони гузашта таҳия ва такмил доданд. Ин ғоя аз давраи Эҳё оғоз шуда, то имрӯз истифода мешавад. Дар мақола инчунин баён мешавад, ки мавзуи таълими таҳқиқотӣ дар асарҳои бисёр олимони педагог баррасӣ шудааст, аз ин рӯ, назари ин муҳаққиқонро дар мақола фароҳам овардааст. Изҳор карда мешавад, ки дар нимаи дуюми асри ХХ дар таълими таҳқиқотӣ усули таълими проблемавӣ ба вуҷуд омад, ки дар асоси он мушкилоти таълимӣ ҷойгир аст. Таҳлили намунаҳои истифодаи фаъолияти таҳқиқотӣ дар раванди таълим ба муаллиф имкон додааст, ки ба хулосае ояд, ки фанҳои табиӣ вариантҳои гуногуни таҳқиқоти таълимиро пешниҳод мекунанд.

ВОЖАҲОИ КАЛИДӢ 

фаъолияти таълимӣ-таҳқиқотӣ, таҳқиқоти педагогӣ, кори мустақил, фаъолияти маърифатӣ, омӯзиши таҳқиқотӣ, усули омӯзиши мушкилот, мушкилоти таълимӣ, раванди таълим, фанҳои табиӣ.