Тозанашр
ТЕХНОЛОГИЯҲОИ РАҚАМӢ ВА ИСТИФОДАИ ХАДАМОТИ АБРӢ ДАР РАВАНДИ ТАҲСИЛОТ
МУАЛЛИФ: Абдуллоева Махфуза Абдуҷаборовна, номзади илмҳои иқтисодӣ, дотсенти кафедраи умумидонишгоҳии информатикаи МДТ “ДДХ ба номи акад. Б.Ғафуров” (Тоҷикистон, Хуҷанд)
РАҚАМИ ЖУРНАЛ: 2(79). СОЛИ БАРОРИШ: 2024. ЗАБОНИ МАҚОЛА: тоҷикӣ
ЧАКИДА
Хусусиятҳои рушди ширкатҳои рақамӣ, фарогирии фаъоли технологияҳои абрӣ ва телекоммуникатсионӣ ба тамоми соҳаҳои ҳаёт тағйироти назаррасро ворид мекунад, аз ҷумла, дар ташкили корҳои раванди таълим, технологияҳои педагогӣ ва иттилоотии истифодашаванда, усулҳои таълим, инчунин воситаҳои таълимӣ, ки ба рақамикунонии таҳсилот нигаронида шудааст. Маориф дар раванди табдилдиҳии рақамӣ нақши махсус мебозад, ки омили фароҳам овардани шароит, заминаҳои зарурӣ ва заминаи зеҳнӣ барои гузариши боваринок ба давраи рақамӣ мебошад, ки вазифаи аввалиндараҷа омода кардани мутахассисони баландихтисос, ки ба «рақамӣ» мувофиқ аст, мебошад. Мутаносибан, ин зарурати тағйироти куллӣ дар системаи маориф, аз қабили тағйир додани барномаҳои таълимӣ, усулҳо ва шаклҳои ташкилии таълим, ҷорӣ ва истифодаи васеи воситаҳо ва коммуникатсияҳои рақамӣ дар фаъолияти таълимӣ тавассути муҳити рақамӣ мебошад.
ВОЖАҲОИ КАЛИДӢ
хадамоти абрӣ, технологияҳои телекоммуникатсионӣ, рақамикунонӣ, компютерикунонӣ, иттилоотонӣ, технологияҳои интерактивӣ, таҳсилоти фосилавӣ