2022 сол
БАҲОДИҲИИ БОҲАМТАЪСИРИИ РЕКЛАМА ВА ОМИЛҲОИ БОЗОР ВА ТАЪСИРИ ОН БА ФАЪОЛНОКИИ ИҚТИСОДӢ
МУАЛЛИФ: Шокиров Равшан Сиддикович – номзади илмҳои иқтисодӣ дотсенти кафедраи молия ва қарзи ДДҲБСТ, Шарипова Заррина Сафаровна – муаллими калони кафедраи иқтисодиёти корхонаҳо ва минтақаи ДДҲБСТ
РАҚАМИ ЖУРНАЛ: 3(62). СОЛИ БАРОРИШ: 2022. ЗАБОНИ МАҚОЛА: Русӣ
ЧАКИДА
Дар мақола муаллифон кӯшиш карданд, ки методологияи арзёбии таъсири реклама ба рафтори субъектҳои иқтисодӣ ва муайян кардани нақши он дар системаи муосири фаъолияти соҳибкорӣ таҳия карда шаванд. Модели яксоҳаи эконометрикӣ истифода шуда, имкониятҳои татбиқи амалии он нишон дода шудаанд. Нақши технологияҳои рекламавӣ дар баланд бардоштани самаранокии фаъолияти рекламавӣ муайян карда мешавад. Ба андешаи муаллифон, реклама ва омилҳои асосии бозор вобастагии зич доранд ва барои муайян кардани дараҷаи он истифодаи усулҳои эконометрикӣ мувофиқтарин аст. Бо истифода аз вазифаҳои истеҳсолӣ пешниҳод карда мешавад, ки методологияи шабеҳи арзёбии таъсири реклама ба рафтори субъектҳои иқтисодӣ ва тағирёбии омилҳои бозор истифода шавад. Имконияти истифодаи ин усул дар сурати мавҷуд набудани дастрасӣ ва кушода будани маълумот дар бораи маълумоти ибтидоӣ оид ба хароҷоти реклама аз агентҳои иқтисодӣ асоснок карда шудааст. Барои ин ташкили баҳисобгирии омории фаъолияти рекламавии субъектҳои хоҷагидор пешниҳод шудааст.
ВОЖАҲОИ КАЛИДӢ
самаранокии реклама, талабот, рафтори хонавода, модели яксоҳа, фаъолияти иқтисодӣ