2022 сол
"ДАРСИ ИНТЕРАКТИВӢ ҲАМЧУН ВАСИЛАИ ОМӮЗИШ "
МУАЛЛИФ: Ниёзалиева Муборак Ҳамзалиевна, к.п.н., дотсенти кафедраи информатика ва математикаи ҳисоббарори МДТ “ДДХ ба номи акад. Б.Ғафуров” (Тоҷикистон, Хуҷанд)
РАҚАМИ ЖУРНАЛ: 3(72). СОЛИ БАРОРИШ: 2022. ЗАБОНИ МАҚОЛА: Тоҷикӣ
ЧАКИДА
Дар мақола баъзе усулҳои интерактивии омӯзиш дида баромада шудааст, ки самаранокии таълимро таъмин мекунад. Қайд мешавад, ки омӯзиши интерактивӣ дар таҳсилоти олии муосир яке аз самтҳои маъмултарини ба истилоҳ «таълими фаъоли иҷтимоию равонӣ» мебошад. Тазаккур меравад, ки дарси интерактивӣ бояд ҳамчун шакли муассиртарини таълими мутахассиси муосир қабул карда шавад. Нишон дода мешавад, ки нақши омӯзгор дар дарсҳои интерактивӣ аз синфҳои анъанавӣ бо маънои классикии худ фарқ мекунад ва на ба муаррифии маводи таълим, балки самти фаъолияти хонандагон барои расидан ба мақсадҳои дарс аст. Бартарии ин усул, донишҷў дониши худро бо вазъияти мушаххаси воқеӣ муқоиса намуда, дар он порчае, ки ба ў номаълум аст, ҷустуҷў мекунад ва таҳлил мекунад. Мақсад аз омода намудани мақолаи мазкур беҳтарин усулҳои самараноки таълимро муайян кардан аст, ки барои фаъолгардонии тарбия ва таълими донишҷуён мусоидат мекунанд ва дар амалиёти маълумоти умумй ва салоҳиятҳои касбиро ташаккул диҳад. Дар мақола усулҳои мушаххаси таълимӣ ва методӣ ошкор карда шудааст. Дар бораи истифодаи шаклҳои фаъол ва интерактивии гузаронидани дарсҳо оид ба фанҳои таълимӣ ва курсҳои байнисоҳавӣ бо мақсади амалӣ намудани муносибати салоҳиятнокӣ дар ташкил ва татбиқи раванди таълим маълумот дода мешавад.
ВОЖАҲОИ КАЛИДӢ
интерактив, таълим, омӯзгор, тадқиқот, хонанда, кейс, усулҳо, донишҷӯён, муносибатҳо